Odżywianie kobiet w ciąży Koszalin

Odżywianie kobiet w ciąży
Ściśle mówiąc każdy musi zwracać baczną uwagę na swoje nawyki żywieniowe, dlatego że stanowią one o jego zdrowiu na długie lata. Niemniej jednak właściwe żywienie się jest nie do przecenienia w przypadku pań spodziewających się malucha. Bardzo dobrze zbilansowana, wzbogacona dieta w ciąży sprawi, że zarówno przyszła matka jak i jej jeszcze nienarodzone potomstwo będą w imponującej formie. Milusiński dostanie wszystkie konieczne składniki odżywcze korzystne do budowy narządów, układu nerwowego albo kostnego bez wystawiania matki na niebezpieczne niedostatki.
A zatem jak powinna wyglądać taka dieta? Nade wszystko trzeba zatroszczyć o spożywanie jak największej ilości świeżego, nieprzetworzonego jedzenia, które nie będzie włączało konserwantów oraz sztucznych barwników. W pierwszym trymestrze ciąży zaleca się też uzupełnianie diety preparatami kwasu foliowego w dawce polecanej przez doktora. Bezwzględnie trzeba zrezygnować z napojów alkoholowych i bardzo zredukować albo całkowicie unikać picia kawy, chyba że jest to kawa zbożowa.
Ogólnie rzecz biorąc, dieta powinna być majętna w świeże owoce a przy tym warzywa jak najlepszej jakości, różnokolorowe, dostarczające niezbędnych witamin a przy tym mikroelementów i wartościowego błonnika. W jadłospisie nie może zabraknąć kasz, płatków zbożowych i makaronów, najlepiej pełnoziarnistych. Przyszła mama będzie także jadła mięso, jaja, przetwory mleczne, na przykład jogurty naturalne. Tymczasem zrobi dobrze unikając cukru a przy tym sporej ilości tłuszczów zwierzęcych. Ważne żeby sprawa diety nie była źródłem stresu, ale radości.